close

 

 

 

لوله مانیسمان رده ۲۰

 

لوله مانیسمان نوعی لوله فولادی است که از شمش فولادی ساخته میشود و ویژگی مهمی که لوله مانیسمان را از دیگر لوله ها جدا میکند، نداشتن هیچگونه درز یا جوشکاری بر بدنه آن است. لوله مانیسمان در رده های مختلفی تولید میشود که پرکاربردترین آن ها رده 20، 40 و 80 است. لوله مانیسمان برای اولین بار توسط یک مهندس آلمانی در قرن 19 ساخته شد که اسم مانیسمان برگرفته از نام همین مهندس است.

لوله مانیسمان رده 20 یکی از انواع لوله های مانیسمان است که امروزه کاربرد بسیاری در صنعت های مختلف دارد. لوله مانیسمان رده 20 یک نوع لوله بدون درز است که از سوراخ کردن شمش فولادی ساخته میشود و پایین ترین رده را در بین دیگر لوله های مانیسمان مانند رده 40 و 80 دارد. رده 20 نشان دهنده ضخامت پایین این لوله و میزان فشاری است که میتواند تحمل کند. در نتیجه لوله مانیسمان رده 20 برای فشار زیاد مناسب نیست و در فشارهای کم مورد استفاده قرار میگیرد.

 

رده لوله مانیسمان چیست؟

رده یا sch لوله مانیسمان یکی از مهم ترین پارامترهایی است که برای معرفی لوله مانیسمان از آن استفاده میشود. رده به معنی ضخامت لوله نیست اما از آنجایی که رده و ضخامت ارتباط مستقیمی باهم دارند، رده لوله مانیسمان میتواند نشان دهنده ضخامت آن نیز باشد و هرچه رده بالاتر باشد ضخامت آن نیز بالاتر است. قیمت لوله مانیسمان با رده آن ارتباط مستقیمی دارد و هرچه رده لوله بدون درز بالاتر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. همچنین رده لوله مانیسمان میتواند ایمنی و مطمئن بودن لوله برای فشار کاری مورد نظر را مشخص کند.

 

کاربرد لوله مانیسمان رده ۲۰

لوله مانیسمان رده 20 به دلیل پایین بودن ضخامت آن معمولا در شرایطی مانند لوله کشی گاز و موتورخانه که دما و فشار پایینی به لوله وارد میشود مورد استفاده قرار میگیرد. لوله مانیسمان رده 20 میتواند فشاری تا حدود 1015 پوند را تحمل کند که در نتیجه هر شرایطی که در آن فشار وارد شده زیر 1015 پوند باشد لوله مانیسمان رده 20 انتخابی بسیار مطمئن است.

 

نمونه های کاربرد لوله مانیسمان رده 20:

 سیستم تصفیه فاضلاب زیرزمینی

 سیستم های آبیاری

 پالایش نفت و گاز

 سیستم های آتش نشانی

 صنایع شیمیایی و پتروشیمی

 صنعت مود غذایی

 صنایع کشتی سازی

 صنایع هیدرولیک

 تاسیسات ساختمان

 صنایع برق و انرژی

 

ویژگی های لوله مانیسمان رده ۲۰

لوله مانیسمان رده 20 در پایین ترین رده لوله های مانیسمان قرار میگیرد و ضخامت دیواره های آن از 6.30 میلی متر شروع و تا 11 میلی متر ادامه دارد و وزن هر یک متر از آن حدودا 112 کیلوگرم میباشد. از نمونه ویژگی هایی که باعث برتری لوله مانیسمان رده 20 نسبت به دیگر لوله شده است مقاومت در برابر شکستن، ترک خوردن، زلزله و نشتی ساختمان، طول عمر بالا، قیمت اقتصادی، سازگار با شرایط آب و هوایی، سازگاری شیمیایی، انعطاف پذیری و جا به جایی راحت به دلیل سبک بودن است.

 

تفاوت لوله رده ۲۰ و ۴۰ در چیست؟

قبل تر ویژگی ها و برتری های لوله مانیسمان رده 20 نسبت به دیگر لوله ها را ذکر کردیم در ادامه نقات قوت و ضعف لوله مانیسمان رده 20 نسبت به دیگر رده های لوله مانیسمان یا بدون درز را نام میبریم.

از آنجایی که لوله مانیسمان رده 40 یکی از دیگر پرکاربردترین رده های لوله مانیسمان است و نزدیکترین رده به لوله مانیسمان رده 20 است، تفاوت های لوله مانیسمان رده 20 و 40 را بررسی میکنیم.

اولین و اصلی ترین تفاوت بین لوله مانیسمان رده 20 و 40 ضخامت دیواره های آن ها است. لوله مانیسمان رده 20 و 40 میتوانند قطر خارجی یکسانی داشته باشند اما ضخامت لوله رده 40 مانیسمان در قطر یکسان، از رده 20 بیشتر است.

همانطور که گفتیم لوله های مانیسمان رده 20 برای فشارهای کم مناسب است و لوله مانیسمان رده 40 مقاومت بالاتری نسبت به رده 20 دارد که این تفاوت باعث متفاوت بودن کاربردهای این دو لوله میشود و لوله های مانیسمان رده 40 در صنعت هایی که فشار بیشتری به لوله وارد میشود مورد استفاده قرار میگیرد.

همچنین قیمت لوله مانیسمان رده 20 به دلیل پایین تر بودن ضخامت و تخمل فشار، ارزان تر از لوله مانیسمان رده 40 است.

 

قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰

قیمت لوله مانیسمان بر اساس وزن آن مشخص میشود و به دلیل سبک بودن وزن لوله مانیسمان رده 20 قیمت آن نسبت به دیگر رده های لوله مانیسمان ارزان تر است. اما قیمت لوله مانیسمان رده 20 در سایزهای مختلف متغییر است و جدا از سایز عوامل بسیار دیگری هستند که در قیمت نهایی لوله مانیسمان رده 20 تاثیرگذار هستند. که در ادامه نام میبریم.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله مانیسمان رده ۲۰

از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت لوله مانیسمان رده 20 میتوان موارد زیر را نام برد:

 سایز، ضخامت و طول لوله مانیسمان

 شرکت تولید کننده آن

 نوع روش تولید

 متراژ و تعداد خرید

 کیفیت لوله

همچنین یکی دیگر از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت لوله مانیسمان رده 20 تورم و نوسانات بازار میباشد که باعث تغییر لحظه ای قیمت لوله مانیسمان رده 20 میشود. به همین دلیل توصیه میکنیم برای اطلاع از قیمت های به روز و دقیق لوله مانیسمان رده 20 با مشاوران ما در لوله زمانی تماس بگیرید.

 

تاثیر برند لوله مانیسمان بر قیمت آن

مانند هر محصول دیگری لوله های مانیسمان رده 20 تولید شده در کارخانه های متفاوت، میتوانند کیفیت های متفاوتی داشته باشند و به همین دلیل قیمت لوله های مانسیمان برندهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارند.

 

کارخانه های تولید کننده لوله مانیسمان رده ۲۰

 لوله مانیسمان رده ۲۰ نورد و لوله اهواز

 لوله مانیسمان رده ۲۰شرکت دقیق کاوه ایرانیان

 لوله مانیسمان رده ۲۰ ساوه

 لوله مانیسمان رده ۲۰ شرکت فولاد صنعت

 

 

 

 

لوله مانیسمان بدون درز رده 20 اهواز

لوله مانیسمان بدون درز رده 20 اهواز

  لوله مانیسمان رده 20 سبک اهواز سایزرده قیمت هر شاخه (تومان)لوله مانیسمان 1 اینچ20940/000لوله ...

لوله مانیسمان بدون درز رده 20  چین

لوله مانیسمان بدون درز رده 20 چین

  لوله مانیسمان رده 20 چین سایزرده قیمت هر شاخه (تومان)لوله مانیسمان 1 اینچ20940/000لوله مانیسمان 1/2 اینچ20489/000لوله ...

 

 

 

 

 

 

 

زمانی پایپ

 

گروه صنعتی زمانی یکی از بزرگترین  شرکتها با بهره گیری از علم روز و تکنولوژی جدید، متشکل از افراد با تجربه متخصص در راستای چشم انداز کشور قدمی هر چند کوچک در اشتغالزایی و اعتلای صنعتی میهن عزیزمان برداشته است.

 

 

 

 


  بازار آهن شادآباد

  

   خط ویژه:
 021-66133590

   واحد فروش:

  09123036460
 
bazarganizamani@gmail.com

 

ساعات کاری شرکت:

روزهای شنبه تا چهارشنبه  ۷ ۱ - ۹/ روزهای پنج شنبه از ساعت  ۵ ۱ - ۹

به جز تعطیلات رسمی

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد